Éber álmok

Mice képe

Az álmok intenzitása többféle módon javítható. Az egyik gyakori módszer az álomnapló vezetése: akik naponta leírják álmaikat ébredés után, arra lesznek figyelmesek, hogy egyre több és több részletre emlékeznek. Alvás közben az ún. acetilkolin-rendszer deaktiválódik. Napközben agyunkban ez a memóriatárolásban és a koncentrációban játszik szerepet, így nem csoda, hogy alvás közben nem élénk. A nikotin és hasonló hatású anyagok, mint az acetilkolin-észteráz gátlók izgatják ezt a rendszert. Akik véletlenül magukon hagyják estére a nikotin tapaszt szörnyű élénk álmokról számolnak be.

Az éber álmodás persze nem csak arról szól, hogy jól emlékezzünk álmainkra. Az éber álom jelensége abban rejlik, hogy rájövünk: álmodunk és mivel semmilyen következménye nincs a tetteinknek a való életben, így akármit megtehetünk (repülhetünk, materializálhatjuk az elképzeléseink, barangolhatunk a tudatalattinkban). Ennek elérésére sokan „álomteszteket” hajtanak végre, amik egyszerű fizikai tesztek, amikkel nagy százalékban kideríthető, hogy épp álmodunk-e: például megszámolni az ujjainkat; úgy lélegezni, hogy befogjuk az orrunk, stb. Sokszor ezek sem működnek, hiszen agyunk meglepően realisztikus világot kreál és a döntéshozatali képességeink is csorbulnak alvás közben... Érdemes elgondolkodni: hogy kerültem ide? Miért is vagyok itt?

Vannak közöttetek olyanok, akik gyakorolták ezt a „tudományt”? Mit gondoltok: érdemes?

12 egyedi megtekintés

Új hozzászólás